Sportweek 5 Samenvatting.

Twee sessies in de fitness. Iedere keer fietsen, crosstrainer, roeien en loopband. Steeds een hartslagdoel ingegeven en het toestel de intensiteit van de oefening laten bepalen aan de hand van de opgegeven hartslag. Dit varieerde van 120 voor fietsen , 130-135 voor crosstrainer en 130 voor de loopband.  

Sportweek 5

Vanaf nu nadruk op cardio (misschien later krachttraining).  Enkel lopen blijkt wat te zwaar voor mij blessuregewijs. Daarom vanaf nu fietsen, crosstrainer,roeien en hardlopen op de loopband. Eerste sessies van 15 min, nadien wat opdrijven.      

Hartslag (De theorie).

Een grote holle spier Ons hart is niets anders dan een grote, holle spier van zo’n 300 gram die bij elke hartslag samentrekt. Hierdoor wordt het bloed (±70 ml per hartslag) dat door het hart stroomt rondgepompt. Al onze organen en spieren hebben dit bloed nodig om te worden voorzien van zuurstof en voedingsstoffen. In […]

Mijn hartslagzones.

Bepalen hartslagzones Inspanningtest toonde aan dat : *aerobe drempel = 128 (verbranding van vetten en suikers zonder lactaataanmaak tot hr 128) *Vanaf hr 128 lactaataanmaak *anaerobe drempel = 149 (is het omslagpunt, vanaf hier stapelt het lactaat zich op maw begint de verzuring) *maximale hr = 178   Wat is “lactaat (of melkzuur)” ? Lactaat […]