Loopweek 3 (Lessen 7 tot 8).

Na les 6 had ik de indruk dat mijn kuiten wat strak aanvoelden en daarom besloten om les 7 op de Finse piste te lopen (in plaats van op de gravel atletiek piste). Dat loopt ietwat moeilijker maar leek mij beter om op een zachtere ondergrond verder te gaan.
Na les 7 blijkt dat ik ook de frequentie van 3x per week beter terugschroef naar 2x per week.
Mijn kuit (achillespees ?) blijft mij irriteren en deze morgen bij het opstaan had ik een lichte pijn onder de linker hiel (hielspoor ?). Ik ben, geloof ik, de meest blessure gevoelige persoon die er bestaat. Ik kan niet begrijpen, na alle voorzorgen te hebben genomen (traag lopen, gang analyse, nieuwe schoenen, aangepaste steunzolen op advies van het runners’ lab, compressiekousen, lange warm-up, goed strectchen) dat ik toch zo vlug weer last krijg van blessures. Ik begrijp er niets van en om eerlijk te zijn word ik er wat moedloos van.

Ik geloof niet dat ik iets ergens fout doe : ik doe een warm-up van 20 min (10 min gewoon wandelen en 10 min stevig doorwandelen), mijn les (mijn hartslag niet te hoog laten oplopen, dus zeker niet te snel lopen, slakkengang), na de les rustig terugwandelen naar huis en stretchen, de compressiekousen nog een uurtje aanhouden.

 

 

 

Terug Finse piste na 3 dagen rust, ook de steunzolen vervangen door de standaard zolen.

 

Voelde iets beter aan wat betreft kuiten, morgenvroeg eens kijken hoe het met de hiel staat.

 

Weeksamenvatting :

Slechts 2 sessies deze week wegens vrees voor blessures.